6
верЗміст:
Керамічній плитці - не одна сотня років. Розробляються інноваційні технології, випускаються нові матеріали, а попит на вироби тільки підвищується. Плитка облицювальна застосовується в будь-якому приміщенні, а також зовні будівель.
В оздобленні керамічною плиткою пропонується використовувати штучні вироби великого формату, включаючи габаритні слеби. Зручність полягає в мінімізації міжплиткових швів, створенні архітектурної перспективи, вираженої в безперервності настінного і підлогового оформлення.
Хажаючи "долучитися" до природи, обирайте нанесення зображень флори і фауни на плитку. Цифровий друк з випалюванням досить реалістично передає зображення, але вимагатиме чималих вкладень. Ультрафіолетовий друк коштує значно дешевше, проте вирізняється меншою стійкість і потребує подальшого лакування.
Щоб підкреслити динаміку стилю та об'ємність сприйняття, пропонуються орнаментальні, текстуровані, геометричні мотиви, ефект патинування. Колірний спектр наближений до нейтральної гами (біла плитка, сіра, чорна), а для любителів екстриму бурштинові, малинові, блакитні, блакитні, малахітові тони. Малюнком прикрашається не тільки настінна, а й плитка для підлоги.
Вибираючи керамічну плитку, орієнтуйтеся на конкретну підгрупу виробів.
Не допускається класти керамічну плитку на ПВХ-аналог, на стару плитку, яка погано прилягає до стіни або підлоги.
Поверхні з емульсійним або масляним фінішним шаром є занадто гладкими для фіксації нового оздоблювального матеріалу. Тому потрібно повністю видалити фарбу або добре пройтися по старому шару металевою щіткою, після чого використовувати ґрунтувальний склад.
З дерев'яними поверхнями краще не зв'язуватися: вийде довго і не зовсім зручно з фінансами. Насамперед доведеться зміцнювати ділянки, потім закладати щілини, обшивати плитами з гіпсового волокна або застосовувати оздоблювальну сітку зі скловолокна. Тільки після всіх цих дій приступають до монтажу плитки.
На виробництві є 3 окремі лінії. Перша призначена для отримання плитки неглазурованої під назвою "керамічний граніт". Друга лінія передбачає виготовлення оздоблювального асортименту, покритого глазур'ю, з одноразовим випалюванням. Третя лінія потрібна для випуску лінійки з глазурованим покриттям і дворазовою термообробкою.
Етапи виготовлення
Складське господарство
Точне введення в суміш компонентів є гарантією в отриманні продукції із заданими властивостями. З бункерів вміст надходить на автоматичні ваги, де відміряється потрібна кількість складових на заміс згідно з подальшою програмою використання.
Гомогенізація
У центрифугах компоненти перемішуються з порцією води, щоб підготувати суміш до формування. Але спочатку природні матеріали потрібно подрібнити. Для цього застосовують тверді металокерамічні кулі, які активно перемелюють шматки в більш однорідний шлікер.
Пластифікація
Намоченому шлікеру потрібен час, щоб пластичність вийшла більш рівномірною. Мішалка допоможе якісно намочити весь обсяг напівфабрикату. Якщо планується фарбування маси, то воно робиться теж на цьому етапі.
За сухого методу зволоження сировинного об'єму виконується після подрібнення, потім підготовлюваний продукт, якщо є потреба, переміщується в силоси для фарбування.
Формування
Залежно від кінцевого продукту застосовують мозаїчне лиття, екструдування і пресування. Ручний спосіб виправдовує себе, коли випуск робиться невеликими партіями. Найчастіше застосовують технологію пресування під високим тиском: це дає змогу створити потрібну форму й отримати бажану фактуру верху виробу
Сушка
Видалення вологи здійснюється в результаті подачі гарячого повітря.
Нанесення глазурі
Виконується до випалу, після 1-ї стадії та під час проведення термічного процесу. Сам декоративний продукт представлений пастою, суспензією або гранулами. Крім емалі, на цій стадії розміщують по лицьовій площині візерунки.
Випал
Для кожної колекції розробляється свій термічний графік обробки. Напівфабрикати проходять стадії нагрівання, спікання та охолодження. Потрібний температурний режим забезпечується подачею газового струменя по трубах. Просуваючись конвеєрним тунелем, вироби нагріваються від +200˚С до +1300˚С, проходячи відповідну довжину шляху.
Для формування бікоттури слід обпалити вироби при невисокій температурі, а потім виставити діапазон у 800-900˚С, щоб глазур зберегла багатство тонів.
У монокоттурному виконанні випал відбувається один раз, під час чого відтінки виходять темнішими, але глазур фіксується надійніше і псується під час тривалої експлуатації менше.
.При випалюванні керамограніту відбувається значне стиснення і усадка, при цьому штучний матеріал стає дуже міцним, зносостійким.
Щоб отримати плитку з малюнком, потрібен ще один випал. На майже готовий виріб наносять зображення і при низькій температурі створюють рельєфну фактуру.
Перевірка якості
Крім візуального огляду, виконується комп'ютерна перевірка співвісності, розмірів, відповідності закладеним колірним характеристикам. Також виконується перевірка на вигин, стирання. Потім вироблена партія ділиться на сорти і готова надійти в продаж.
У виробництві кераміки застосовують два види вихідних компонентів. Порівняємо їхні основні показники та сферу застосування.
Характеристика | Біла глина | .Красна глина | .
---|---|---|
Склад | Водний силікат алюмінію | Оксиду алюмінію менше, зате є оксид заліза |
Водопоглинання | Мале | Середнє |
Усадка | Майже нульова | Має місце. Пояснюється більш низькою температурою випалу і наявністю оксидів, які не виплавилися під час термообробки |
Введення коригувальних добавок | Не потребує | Використовуються добавки, що відлущують, які позитивно впливають на зниження усадки та покращують кінцевий результат формування. | .
Міцність готових виробів | Вище | Нижче |
Товщина | Меньше (пояснюється можливістю не використовувати глазур через світлий тон) | Більше |
Стійкість до руйнівних факторів | Вище | Нижче |
Автентичність | Меньше | Більше |
Вартість | Значна | Середня |
Імітація за допомогою інших матеріалів | Застосовується | Нема потреби з огляду на значну кількість природної сировини |
Про керамічний декор ми розповіли майже все. Зробимо заключний акцент на особливій красі.
Вітроза застосовується для формування декоративної виразності керамічної плитки. Вона надає особливого шарму обробці завдяки тонким лініям, що виділяють малюнок. Візерунки переливаються при потраплянні сонячного світла, штучного освітлення.
До складу вітрози входять біла глина, польовий шпат, сода. Декоративна композиція вимагає правильного вибору умови випалу, який орієнтовно дорівнює +1000˚С, а триває процес не більше години. Цього достатньо, щоб вийшла рівномірна, склоподібна поверхня, яку виготовляють у прозорому виконанні, у кольоровому та металізованому форматі. Потім слідує ступеневе охолодження зі щадним скиданням температури, що виключає появу тріщин і деформацію готового малюнка.
Особливо досягли успіху у використанні вітрози італійці. Вони виготовляють плитку з 3-кратним випалюванням, яка має індивідуальний малюнок. Покриття склоподібними нитками підсилюють зорове враження від пейзажів, натюрмортів і окремих предметів, зображених на штучній обробці.
У декорі приміщень вітроза використовується при оформленні холів, віталень, спалень. Респектабельний інтер'єр складається з міні-полотен, у яких є художня тематика, приємна колірна гама, красиве обрамлення. Створювати подібну красу можуть лише компанії з багатим практичним досвідом, яких можна на пальцях перерахувати.
Керамогранітна плитка, кахель, метлахський аналог, майоліка, клінкерна плитка виробляються у великих обсягах і цінуються покупцями з різних країн. Основний напрямок останніх років - це якісне відтворення натуральних мотивів.
Раніше, коли була потрібна дерев'яна підлога, використовували паркет. Полімери були представлені лінолеумом і ПВХ-плиткою. Для санвузла і кухонних стін вибирали кахель. Відмінності були лише в малюнку, що наносився. У наші дні ви можете вибрати природний матеріал або його імітацію з поліпшеними властивостями.
Наскільки зручніший у використанні та ціновому аспекті аналог натурального каменю, а саме - плитка під мармур! Вона також має прожилки і гармонійно виглядає в місцях укладання.
Якщо вас цікавить лофт, то зовсім не обов'язково надмірно навантажувати фундамент, вибираючи цегляну кладку. Цілком підійде плитка під цеглу, що повторює її колір, форму і схему укладання.
Деревину використовують у 7-ми дизайнерських стилях. Захисникам природи, людям із середнім достатком пропонується плитка під дерево, в якій повноцінно відображена структура матеріалу на спилі стовбура.